Foldery reklamowe mogą być znakomitą reklamą, wizytówką firmy. Dzięki nim można pokazać się z najlepszej strony, wzbudzić pozytywne emocje i sprzedawać albo… po prostu wylądować w koszu na śmieci po przerzuceniu dwóch kartek. Na jaki rodzaj folderu reklamowego się zdecydować? Co zawrzeć w środku? Ile umieścić zdjęć? Oto kilka porad jak dobrać rodzaj, wielkość i formę katalogu do działalności firmy.

Budząca ciekawość forma

Niezależnie od rodzaju działalności, którą prowadzisz, katalog musi zachęcać do zajrzenia do niego już samą formą. Nie może mieć gigantycznego, nieporęcznego formatu, być kłopotliwy w obsłudze, składaniu, oglądaniu. Nie ma nic złego w formie książki czy segregatora, ale pozwól sobie zaintrygować klienta. Możesz użyć otworu w okładce, który wzbudzi ciekawość, uchylając tylko rąbka tajemnicy. Możesz zastosować sztywną oprawę zapinaną na rzep w formie koperty. Pomysłów jest wiele – ważne, żeby zaintrygowało.

Katalogi dostosowane do oferty

Zanim wybierzesz układ folderu, zastanów się do kogo go kierujesz i co chcesz nim osiągnąć. Jeśli Twoja firma oferuje bogactwo różnych produktów czy usług, przede wszystkim rozmieść je w bardzo przejrzystym układzie – po jednym lub dwa na stronie. Zamieść duże, wyraźne i dobrej jakości zdjęcia oraz niezbyt dużą ilość tekstu ze stałymi elementami (np. budowa, wielkość, przeznaczenie).

Jeśli natomiast jesteś producentem jednego produktu (np. materacy), ale występującego w różnych wariantach, część katalogu poświęć na omówienie korzyści, jakie klient osiągnie decydując się na Twój produkt, a dalej – specyfikę poszczególnych jego elementów lub wariantów. Pokaż konkretne realizacje wskaż na zalety wybranych rozwiązań.

Katalog reklamowy

Co trzeba, a czego nie wolno?

Z pewnością każdy katalog musi zawierać bardzo dobrej jakości zdjęcia w tej samej szacie graficznej, na tym samym tle i o tym samym charakterze – w ten sposób osiągniesz efekt spokoju i stabilności.

I przeciwnie – zbyt wiele kolorów, słabe zdjęcia na różnokolorowych tłach – wprowadzą chaos i zniechęcą do lektury.

Nie przeładowuj tekstem, ani nie umieszczaj samych tylko zdjęć. Obrazy powinny stanowić ok 2/3 katalogu, a opisy nie powinny zawierać branżowego języka, zrozumiałego tylko dla konkurencji. Klient po lekturze folderu nie musi stać się specjalistą i znawca tematu niczym pracownik roku Twojej firmy. Ma wiedzieć natomiast, że Wasz produkt jest najlepszej jakości, a gdy się do Was zgłosi zajmiecie się resztą.

Najważniejsze w katalogu jest miejsce, w którym wskażesz, jak klient ma się z Tobą skontaktować – podaj nazwiska osób, może ich zdjęcia, adresy i mapki dojazdu. Dobrym rozwiązaniem jest też umieszczenie wzoru zamówienia czy zapytania ofertowego.

Wybór formatu, rodzaju, stylu folderu reklamowego zależy od tego, do kogo go kierujesz, a także co zamierzasz nim osiągnąć. Niezależnie od tego nie wolno jednak zapomnieć o dobrej jakości zdjęciach, przejrzystym układzie i świetnie przygotowanych i stosownych językowo tekstach.