Najczęstsze błędy popełniane w email marketingu

Email marketing to jeden z najczęściej wybieranych sposobów promocji firmy w internecie. Niestety jest to droga pełna pułapek, które popełnia wielu przedsiębiorców. Jak się ich ustrzec? Przede wszystkim trzeba mieć ich świadomość…

Błąd pierwszy – błędy!

Może wydaje się to oczywiste, ale niestety wiele e-maili marketingowych zawiera po prostu…błędy! Literówki, błędy ortograficzne i interpunkcyjne a także stylistyczne. Lub, o zgrozo, rzeczowe! Tak! Do dzisiaj zdarza się, że w wiadomościach, mających stanowić element reklamy, zachęcenia do zakupu lub skorzystania z usługi można znaleźć informacje, które mijają się z prawdą i są łatwe do zweryfikowania. I o ile te pierwsze błędy świadczą najwyżej o niedbalstwie i lekceważeniu, to te drugie podkopują zaufanie klienta do firmy. A już zupełnie niedopuszczalne jest…nieukrycie listy adresatów! Wysłanie wszystkim odbiorcom pełnej listy mailingowej to naprawdę bardzo duże przewinienie…
Aby uniknąć takich wpadek warto powierzyć tworzenie tekstów specjaliście – osobie z odpowiednimi umiejętnościami i wykształceniem. A później sprawdzić napisany tekst, zanim trafi do klientów. Trzeba przy tym pamiętać, że o ile pojedynczą literówkę można wybaczyć (każdemu się zdarza), o tyle mijanie się z prawdą to już zbyt duży kaliber, by przejść nad nim do porządku dziennego. Warto w następnej wiadomości zamieścić sprostowanie – nie wysyłać w tym celu jednak osobnego maila, bo to prowadzi do błędu drugiego…

W tym dziale  Rodzaje katalogów reklamowych

Błąd drugi – spam

Wysyłanie dużej ilości treści reklamowych o niskiej jakości i wartości to kolejny istotny błąd email marketingu. Wielu odbiorców takie maile bez czytania będzie wrzucać do SPAMu, a po jakimś czasie algorytm skrzynki sam zacznie je tam wrzucać. I nawet jeśli któraś wiadomość będzie zawierała informację mogącą przekonać klienta do zakupu lub skorzystania z usługi to…zostanie przegapiona pod nawałem innych wiadomości w folderze SPAM.
By uniknąć tego błędu należy wysyłać starannie wyselekcjonowane i wartościowe treści. Ustalić stałą częstotliwość (nie częściej niż raz dziennie, optymalnie 2-3 razy w tygodniu) i się jej trzymać. Dobrze też, gdy maile marketingowe wysyłane są w ustalonym porządku – w poniedziałek do klientów trafia wiadomość o wartości edukacyjnej, w środę mail z promocją, a w piątek lżejsza treść o firmie – np. portret pracownika.

Błąd trzeci – nuda

Nudny tytuł, nudna treść, Dwie pierwsze linijki i wiadomość wędruje do kosza. Email marketingowy musi przyciągać od samego początku chwytliwym tytułem. Po otwarciu powinien przykuwać uwagę – blok jednolitego tekstu to zły pomysł! Tekst powinien być interesujący, podzielony na mniejsze części i odpowiednio zilustrowany graficznie. Jeśli chcemy przekazać klientowi dłuższą informację np. edukacyjną w mailu umieśćmy tylko chwytliwą zajawkę, coś co przyciągnie do pełnej wersji tekstu na stronie internetowej. Z drugiej strony nie należy przesadzać – email marketingowy nie powinien na klienta wyskakiwać i krzyczeć – sprawdzi się tu umiar.

W tym dziale  Przewozy kurierskie, a klasyczna poczta

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *