Strategia content marketingowa – dowiedz się, jak to się robi!

Content marketing to po prostu marketing treści. To tworzenie i dystrybucja treści, które mogą zainteresować, przyciągać i utrzymywać określoną grupę odbiorców. Jak się go prowadzi? Jak można go wykorzystać? Jak opracować strategię content marketingową?

Nie tylko teksty

Wiele osób utożsamia treści z tekstami. To błąd, bo w rzeczywistości to dużo szersze pojęcie. Oprócz tekstów i artykułów treściami mogą być zdjęcia, grafiki, infografiki, nagrania audio i wideo. Nie ważny jest format. Ważne jest jego przesłanie.

Ludzie chcą się dzielić

W content marketingu ważne jest, by ludzie chcieli się dzielić treściami. Nie chodzi przecież tylko o ich produkcję i publikowanie, ale też o to, by użytkownicy sami się nimi dzielili. W ten sposób można dotrzeć do większej liczby odbiorców, którzy często pochodzą z tej samej grupy docelowej. Wynika to z faktu, że ludzie mają tendencje do otaczania się osobami wyznającymi podobne wartości. Jeśli, więc treść zostanie udostępniona lub polubiona przez osobę, która uzna ją za wartościową, to trafi ona do osób, które z dużym prawdopodobieństwem również uznają ją za wartościową i udostępnią ją dalej. W ten sposób strategia content marketing pozwala docierać treścią dalej i do wielu nowych odbiorców, ale bez inwestycji w płatną reklamę.

W tym dziale  Jak założyć własną firmę i czy to kosztuje?

Strategia content marketingowa

Nie można jednak zapominać o najważniejszym – treści nie tworzy się ot tak sobie. Muszą one wpisywać się w pewną określoną i przemyślaną strategię. Tylko takie treści mogą być skuteczne. Odbiorcom należy dostarczać odpowiednich treści w zależności od tego, na jakim etapie są. Jednym bardziej przydadzą się treści budujące zaangażowanie, innym informacyjne, z których można dowiedzieć się czegoś więcej. Strategia content marketingowa powinna, więc być tak opracowana, by dostarczała właściwych treści właściwym odbiorcom i we właściwym czasie.

Nie tylko pisać!

Content marketing różni się od innych typów marketingu tym, że wymaga on zaangażowania odbiorców. To nie jest po prostu rozsyłanie reklam, ale budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami. Pomaga to ominąć ślepotę banerową oraz działanie programów blokujących wyświetlanie reklam.

Inbound marketing

Content marketing to technika, która jest składową inbound marketingu. Polega ona na tym, że działania przedsiębiorcy są skupione na ułatwieniu dostępu odbiorcom do firmy. To przeciwieństwo outbound marketingu, w którym przedsiębiorca aktywnie poszukuje klientów. W inbound marketingu przedsiębiorca po prostu daje się odszukać. Dzieli się treściami, które mogą być interesujące i cenne dla odbiorców. Szukają oni odpowiedzi na nurtujące ich pytania i trafiają na nie np. na blogach firmowych, treściach eksperckich, wywiadach, recenzjach, podcastach, webinarach, vlogach itd. Możliwości content marketingu są ogromne i nowoczesny przedsiębiorca powinien wiedzieć, że warto wykorzystać ich potencjał dla własnych korzyści, bo to świetny sposób na poszerzenie grupy odbiorców.

W tym dziale  Archiwizacja dokumentów w praktyce

Sprawdź więcej szczegółów: https://digitalhill.pl/uslugi/content-marketing/

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *