Kwestie związane z ekologią w supermarketach internetowych – co robią dostawcy?

W sklepie internetowym można kupić niemalże wszystko typu makaron rurki w przystępnej cenie, owoce i warzywa, mięso i produkty mięsne, ryby, miód, kawę, ryż, pieczywo, słodycze i szereg innych produktów. Każdy sklep ma oczywiście nieco inny asortyment, ale najczęściej dotyczy on także ubrań, książek, sprzętu AGD i RTV, tekstyliów, kosmetyków, dekoracji itd. Obecnie supermarkety stawiają coraz bardziej na ekologię. Można dzięki temu kupić produkty z certyfikatem eko. Widać dobrze coraz więcej artykułów w opakowaniach przyjaznych środowisku naturalnemu.

W duchu ekologii, czyli jak być bardziej przyjaznym środowisku naturalnemu

Świadomość konsumentów odnośnie ekologii roślin z roku na rok. Coraz więcej klientów wybiera produkty ekologiczne. Wolą zapłacić więcej i mieć pewność, że kupują artykuły lepszej jakości, z certyfikatem. Bardzo ważne stało się także odchodzenie od opakowań z tworzyw sztucznych. Widać wyraźnie wykorzystywanie ekologicznych opakowań wśród producentów i dostawców. Paczki są nadawane w kartonowych opakowaniach, które pochodzą z recyklingu lub mogą zostać ponownie wykorzystane. Odchodzi się od jednorazowych i plastikowych opakowań. Dostawcy wykorzystują ponownie posiadane już opakowania. Rezygnują z kupowania nowych kartonów i papierowych wypełnień do paczek.

Folie bąbelkowe i foliowe poduszeczki są zastępowane przykładowo ścinkami z niszczarki, podartymi kartonami, biodegradowalnymi wypełniaczami typu skropak lub wełna drzewna. Istotne staje się także to, aby dobrać pudełko o właściwym rozmiarze do wielkości wysyłanych produktów. W ten sposób możliwe stała zredukowanie ilości wypełniaczy do kartonów. Dostawcy chcący być eko rezygnują także z folii stretch, która służy do owijania produktów. Jej funkcję i idealnie pełni szary papier pakowy. Z kolei zwykłą taśmę zastępuje się taśmą papierową, mocnym sznurkiem jutowym.

W tym dziale  Jaka klimatyzacja do mieszkania?

Dostawcy coraz bardziej eko – jak oni to robią?

Przy wyborze dostawcy zawsze warto mieć na uwadze między innymi to, w jaki sposób podchodzi do kwestii dbałości o środowisko naturalne. Coraz częściej decydują się na zmiany w prowadzonym biznesie w celu bycia bardziej eko. Zielone działania mogą dotyczyć przykładowo łączenia kilku przesyłek w jednej dostawie, zachęcania do odebrania przesyłek w punktach odbioru. Nie drukuje się paragonów i faktur, stawia przede wszystkim na ich wysyłanie w formie elektronicznej.

Ekologiczne dostawy kurierskie stają się czymś coraz powszechniejszym. Dostawa pod same drzwi jest oczywiście bardzo wygodna, ale zwiększa zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Pojawia się coraz więcej punktów odbiorów, aby każdy mógł swobodnie odebrać swoje zamówienie w drodze powrotnej z pracy, szkoły, sklepu. Nawet niewielki ukłon w stronę dbałości o środowisko naturalne ma znaczenie. Warto wobec tego być świadomym z klientem i korzystać z usług dostawców mających na uwadze kwestie ochrony środowiska.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *