Ergonomiczne środowisko pracy – w co się zaopatrzyć?

Ergonomia jest dziedziną nauki, która zajmuje się przede wszystkim dostosowaniem pracy do fizycznych i psychicznych potrzeb pracownika. Ergonomiczne środowisko pracy musi być zorganizowane w taki sposób, by zachować dobre zdrowie pracowników, ułatwiać im skupienie i poprawiać nastrój. Co może wpłynąć na lepszą ergonomię?

Podkładka przed klawiaturę

Klawiatura

Osoby, które spędzają przed klawiaturą i monitorem wiele godzin, powinny przemyśleć zakup specjalnej, piankowej podkładki przed klawiaturę. Jest antypoślizgowa, dlatego nie ma obaw, że w czasie pracy będzie się nieustannie przesuwać i utrudniać pisanie na klawiaturze.

Podkładka łagodzi podparcie nadgarstków, co może zapobiec rozwojowi nieprzyjemnych dolegliwości, na które uskarżają się osoby spędzające wiele godzin przed komputerem – mowa tu m.in. o cieśni nadgarstka i łokciu tenisisty. Podkładka z pewnością zapewni większy komfort pracy, nawet przez cały dzień.

Podstawka pod laptop

Praca przed monitorem komputera jest często wygodniejsza niż praca przed laptopem – przy tym drugim często trzeba się pochylać, co wywołuje uciążliwe bóle kręgosłupa. Aby temu zapobiec, można zaopatrzyć się w mobilną podstawkę pod laptop, której zadaniem jest podnoszenie ekranu urządzenia. Dzięki temu nie będzie konieczności nadmiernie się pochylać, a to złagodzi napięcie mięśni, m.in. szyi oraz ramion.

W tym dziale  Dlaczego warto zadbać o ergonomię stanowiska pracy?

Podkładka jest miękka, ale jednocześnie zapewnia stabilność laptopa. Jest również antypoślizgowa, dlatego z laptopa można wygodnie korzystać nie tylko na biurku, ale również w publicznych środkach transportu, takich jak pociąg czy samolot. Podkładka zapewnia swobodny przepływ powietrza i nie dopuszcza do przegrzania się laptopa.

Podnóżek

Praca siedząca wywołuje wiele dolegliwości, także ze strony układu krążenia. Zakup podnóżka biurowego często rozwiązuje ten problem – zapewni on przyjęcie prawidłowej postawy przy biurku, co wpłynie na większy komfort stóp i nóg. Odpowiednie ustawienie stóp usprawni krążenie krwi, będzie też dobrym podparciem dla lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Podnóżki mają niewielkie rozmiary, są łatwe w przenoszeniu, a niektóre z nich posiadają dodatkowo antybakteryjną powierzchnię. Najlepiej wybrać taki podnóżek, który będzie miał regulowaną wysokość i płynny kąt nachylenia.

Podpórka pod plecylower back pain

Podpórka pod plecy, przymocowana do fotela sprawi, że zawsze będzie się przyjmować odpowiednią pozycję podczas pracy przy biurku. To wpłynie na złagodzenie napięcia mięśni i zapobiegnie pojawianiu się bólu kręgosłupa. Podpórka oddziałuje przede wszystkim na lędźwiowy odcinek kręgosłupa, nie dopuszcza do jego obciążenia. Bardzo łatwo przymocowuje się ją do dowolnego fotela – wyposażona jest w specjalne pasy. Najczęściej podpórki wykonywane są z siatki, która umożliwia swobodny przepływ powietrza.

W tym dziale  Do czego służy papier satynowy?

Rośliny doniczkowe

Choć może się to wydawać zaskakujące, doniczkowe rośliny w miejscu pracy są niemal niezbędne. Potrafią oczyszczać powietrze, ich obecność może poprawiać nastrój, a nawet wpływać na kreatywność pracowników. Wśród kwiatów idealnych do biur najczęściej wymienia się m.in. skrzydłowiaty, wężownice, palmy koralowe oraz paprotki. Najlepiej ustawić je na parapecie, by nikomu nie przeszkadzały (oczywiście trzeba też pamiętać o ich regularnym podlewaniu).