Podstawą dobrze zaplanowanej kampanii marketingowej jest kierowanie reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców. W ten sposób zwiększa się szanse na jej skuteczność i osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Jednym z kryteriów, o które można oprzeć kierowanie reklamy są zainteresowania użytkowników. Jak kierować reklamy na podstawie zainteresowań?
Google oferuje szeroki wachlarz możliwości reklamowych w sieci. Najczęściej przedsiębiorcy sięgają po linki sponsorowane Google AdWords, jednak to nie jedyna forma dostępnej reklamy. Oprócz linków można skorzystać z opcji graficznej lub tekstowej reklamy kontekstowej czy reklamy wideo, która pojawi się na portalu YouTube. Tworząc nową kampanię możesz wybrać opcję kierowania jej na odbiorców, by wybrać użytkowników o konkretnych zainteresowaniach i poinformować ich o Twojej firmie.
Na czym polega kampania Adwords?
Google AdWords udostępnia obszerną listę kategorii zainteresowań. Zaczynając na sporcie i motoryzacji, a kończąc na podróżach oraz modzie, możesz odpowiednio dopasować użytkowników, którym będą wyświetlane Twoje reklamy. W zależności od tego, jakie cele ma realizować Twoja kampania i na jakim etapie zakupu są klienci, możesz tworzyć różne grupy odbiorców zainteresowanych konkretną kategorią.
Google Adwords – jakie opcje są dostępne?
Google AdWords dzieli użytkowników w kategorii zainteresowań na trzy grupy:
- Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
- Odbiorcy na rynku
Pierwsza grupa jest przygotowana dla firm reklamujących się obecnie jedynie w telewizji, które chciałyby poszerzyć zasięg swoich działań marketingowych o Internet. Za rozsądną cenę możesz rozszerzyć zakres odbiorców o osoby, które nie oglądają telewizji, a korzystają jedynie z sieci internetowej. W ten sposób dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów.
Ustawienie opcji niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach umożliwia stworzenie bardziej szczegółowej listy użytkowników niż pozwala na to pierwsza opcja. Dzięki tej liście możesz lepiej dopasować internautów do marki według dwóch kryteriów:
- Wybranych zainteresowań wpisanych jako słowa kluczowe
- Adresów URL używanych jako proxy dla wybranych grup zainteresowań
Wpisanie adresu URL pozwala stworzyć temat, który opisze docelowego klienta. Przykładowo, jeżeli prowadzisz portal o zdrowym trybie życia, możesz zaznaczyć, że jest powiązany z dietami, sportem, ćwiczeniami fitness i prawidłowym odżywianiem. W ten sposób dotrzesz do osób, które interesują się tymi tematami, niezależnie od tego, czy znają Twoją stronę, czy nie.
Ostatnia grupa – odbiorcy na rynku – jest opcją, która pozwala na dotarcie do klientów poszukujących usług lub produktów, które oferujesz i są zainteresowane ich zakupem. To odpowiednie kryterium dla tych reklamodawców, którzy chcą dokonać konwersji klientów stojących przed decyzją o dokonaniu zakupu. Opcja ta pozwala zwiększyć skuteczność remarketingu i skłonić klientów do finalizacji transakcji.
Kierowanie reklam na podstawie zainteresowań zdecydowanie ułatwia dotarcie do tych użytkowników, którzy faktycznie mogą być zainteresowani oferowanymi przez Ciebie usługami lub produktami. Zawężając w ten sposób grono internautów zwiększasz skuteczność reklamy i szansę na osiągnięcie założonych celów marketingowych.